Sparren en adviseren

U wilt uw webshop naar een hoger niveau brengen, maar u weet niet precies hoe? Dan hebt u een adviseur nodig, een sparringpartner. Als ICT’er en ervaren webwinkelier denk ik graag mee met u en uw medewerkers, en kan ik ondersteuning bieden bij verschillende aspecten van e-commerce.

Verschillende mogelijkheden

Mijn rol bij de verdere uitbouw van uw webshop kan beperkt blijven tot adviseren en klankborden in een voortraject. Maar indien gewenst kan ik ook het overkoepelende projectmanagement voor u doen, of specialisten uit mijn netwerk voorstellen om meer praktische en uitvoerende werkzaamheden voor u te organiseren. Lees hieronder met welke uitdagingen ik u en uw webshop kan helpen.

image
Welke techniek hebt u nodig?

U boekt tijdwinst en voorkomt fouten door het inpakproces en administratieve processen als orderverwerking, facturatie, verzending en klantenservice zoveel mogelijk technisch te koppelen. Denk goed na over de technieken waarmee u handmatige processen in uw bedrijfsvoering wilt automatiseren, welke systemen u wilt koppelen en welke maatwerkaanpassingen nodig zijn. U voorkomt bijvoorbeeld kostbare verzendfouten door uw verzendsysteem te koppelen aan dat van uw transporteur. Ook verbetert u de telefonische bereikbaarheid – een cruciaal onderdeel voor een webshop – door (de juiste) systemen te koppelen.

Lees verder...
image
Zelf doen of uitbesteden?

Het uitbouwen en verbeteren van uw webshop brengt werkzaamheden met zich mee. Denk onder meer aan de ontwikkeling en implementatie van nieuwe technologieën en tools op het gebied van marketing en logistiek. Veel dingen kunt u, eventueel onder begeleiding, met uw eigen mensen zelf doen. Maar werkzaamheden waarvoor de benodigde kennis ontbreekt, kunt u het beste uitbesteden aan externe leveranciers. Dat is meestal efficiënter dan (tijdelijk) extra kennis in huis halen.

Lees verder...
image
Welke leverancier is geschikt?

De vraag is: hoe vindt u een leverancier die niet alleen beschikt over de juiste kennis, maar ook past bij uw specifieke organisatie? Ik kan u helpen, onder meer door in het offertetraject de juiste vragen te stellen. Bovendien heb ik een uitgebreid netwerk van websitebouwers, marketingbureaus en redacteuren, wat het zoeken wellicht eenvoudiger maakt. (Overigens zonder dat ik belang heb bij uw keuze; mijn enige belang is een langdurige samenwerking met u.)

Lees verder...
image
Wat is uw markt?

Misschien wel de belangrijkste vragen voor een (online) ondernemer: wat maakt mij of mijn producten uniek en waar liggen mijn kansen in de markt? U kent uw producten als geen ander en bent ervan overtuigd dat u de beste keuze bent voor uw (potentiële) klanten. Maar zien die klanten dat ook zo? Ik bekijk uw aanbod door hun bril en stel kritische vragen. Zo bepalen we samen waar kansen liggen en hoe we uw propositie het beste aan de man kunnen brengen.

Lees verder...
image
Wat is de beste marketing?

Wat is voor uw specifieke onderneming de beste marketing? Online, of toch ook traditioneel? Natuurlijk, u kunt een marketeer inhuren die adwords, social media en andere online marketing tools voor u opzet en onderhoudt. Maar zo'n specialist kan niet objectief en onafhankelijk beoordelen of de door hem gebruikte online kanalen überhaupt passen bij wat uw webshop nodig heeft. Ik wil met u mee kijken en zowel conventionele als minder conventionele kanalen verkennen. Zo vinden we samen de beste manier om uw boodschap voor het voetlicht te brengen.

Lees verder...
image
Een betere klantenservice

Een cruciaal onderdeel van uw online onderneming is de klantenservice. De doelstelling van iedere klantenservice is een hoge(re) klanttevredenheid. Samen kunnen we een analyse maken van hoe uw klantenservice werkt en waar kansen liggen. Misschien kunnen we – bijvoorbeeld – gebruik maken van nieuwe (technische) hulpmiddelen, die ook nog eens kostenbesparend kunnen uitpakken.

Lees verder...